visst skiter jag i dig, men inte i mig

När jag efter mycket arbetande gick upp för trappan möttes jag av lukten av stinkade ägg. Usch och fy på ägg. Bojkotta ätandet av ägg. Nu.

I alla fall då mindes jag plötsligt att jag och min bror brukade mata vår gamla hund Jeppe med ägg ibland och att det inte ledde till trevliga konsekvenser. Sen däremot, en minut senare när jag myser i solen på altanen inser jag att nej det gjorde vi inte alls. Det var i filmen Beethoven dom gjorde så och då blev jag nyfiken, trots att jag borde skriva på min uppsats, är det lätt att utveckla falska barndomsminnen? Och så googlade jag lite.. och tydligen kan man det. Tänk så minns jag någonting annat som inte ens har hänt.

Min mamma har dessutom en extrem jag-älskar-min-lilla-bebis-Oodie-dag. Han borde kanske gömma sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0